VW’nin 13. Markası MOIA Mobilite
Alanında
Alman Otomotiv Grubu Volkswagen; geçtiğimiz sene dizel
araçlarının 11 milyon adedinin, emisyon testlerini aldatmak amacıyla bir takım
araç gereçlerle donatıldığını itiraf etmişti. Bu durum, araç sahiplerinin
zararlarını telafi etmek ve çevresel zararları gidermek için 14.7 milyar
dolarlık bir çözümle sonuçlanarak, emisyon aldatmacasını gözler önüne
sermişti.
Ülkemizde birçok alıcısı olan VW marka araçların bu tarz bir olaya karışması otomotiv sektöründe adeta bir şok etkisi yaratmıştı. Bu skandalın etkileri devam ederken VW Grup, marka itibarını düzeltmek için birçok çalışma yapıyor. Bunlardan sonuncusu ise; yeni ve bağımsız mobilite şirketleri, aynı zamanda 13. Markaları olan Moia’yı pazartesi günü TechCrunch Disrupt’ta görücüye çıkartmak oldu.
Marka Berlin merkezli ve şu an da 50 çalışanı var. Fakat sonraki yıl sonuna kadar 200 kişiye yükselecek.2017 yılında pilot bölgelerden biri olan Hamburg’un ardından ileriki süreçte Avrupa’nın belirlenen bölgelerinde hizmet vermeye başlayacak. Peki Moia nedir?
MOIA
Moia; şuan piyasayı
elinde tutan Uber benzeri bir akıllı telefon uygulaması ile kullanıcıların
istedikleri anda, ihtiyaçlarına göre araç çağırmalarını sağlayacak. Öyle ki VW,
mayıs ayında bir o-demand mobilite şirketi olan GETT ile stratejik bir ortaklık
kurdu.
Moia; filo bazlı banliyö servisleri ve isteğe
bağlı nakliye hizmetleri de dahil olmak üzere mobilite çözümleri sunmak için
özel olarak odaklanmış durumda. VW şemsiyesi altında ayrı bir şirket olarak,
hareket kabiliyeti hizmetleri konusunda kayda değer bir girişim yapıyor.
Geçtiğimiz günlerde açıklama yapan VW Grup CEO ‘su ‘’ Moia; Yeni
araç otonom sürüş yeteneğine sahip olacak ve sürücüsüz araba teklonojisi daha
yaygın hale geldikçe, markanın hizmetlerinin büyük bir parçası olacak.’’ Dedi.
Şimdiye kadar markanın geliştirilmesi amacıyla üç tane finansman
sağlandı. Bunun haricinde Moi’nın büyümesine yardımcı olmak için dış finansman
aramalarına devam edilecek. Amaç; 10 yıl içinde ilk üç mobilite hizmetleri
içinde olabilmek.
Ulaşımda yeni formlar sunmak ve gerçekten
trafik durumunu iyileştirmek isteme gibi temalarla yola çıkan Moia; Volkwagen’in
yaşanan olaydan sonra elektrikli araçlara , inovatif teklonojiye yönelerek imaj ve itibar yenileme girişimlerinin en son
aşamasıdır.
Esma Çisil KİPRİT
Reklam ve Halkla İlişkiler Uzmanı
Yorumlar
Yorum Gönder