VOLKSWAGEN’DEN YENİ MOBİLİTE ŞİRKETİ: MOIA



VW’nin 13. Markası MOIA Mobilite Alanında 


Alman Otomotiv Grubu Volkswagen; geçtiğimiz sene dizel araçlarının 11 milyon adedinin, emisyon testlerini aldatmak amacıyla bir takım araç gereçlerle donatıldığını itiraf etmişti. Bu durum, araç sahiplerinin zararlarını telafi etmek ve çevresel zararları gidermek için 14.7 milyar dolarlık bir çözümle sonuçlanarak, emisyon aldatmacasını gözler önüne sermişti.

Ülkemizde birçok alıcısı olan VW marka araçların bu tarz bir olaya karışması otomotiv sektöründe adeta bir şok etkisi yaratmıştı. Bu skandalın etkileri devam ederken VW Grup, marka itibarını düzeltmek  için birçok çalışma yapıyor. Bunlardan sonuncusu ise; yeni ve bağımsız mobilite şirketleri, aynı zamanda 13. Markaları olan Moia’yı pazartesi günü TechCrunch Disrupt’ta görücüye çıkartmak oldu.

Marka Berlin merkezli ve şu an da 50 çalışanı var. Fakat sonraki yıl sonuna kadar 200 kişiye yükselecek.2017 yılında pilot bölgelerden biri olan Hamburg’un ardından ileriki süreçte Avrupa’nın belirlenen bölgelerinde hizmet vermeye başlayacak. Peki Moia nedir?

MOIA

 Moia; şuan piyasayı elinde tutan Uber benzeri bir akıllı telefon uygulaması ile kullanıcıların istedikleri anda, ihtiyaçlarına göre araç çağırmalarını sağlayacak. Öyle ki VW, mayıs ayında bir o-demand mobilite şirketi olan GETT ile stratejik bir ortaklık kurdu.

Moia; filo bazlı banliyö servisleri ve isteğe bağlı nakliye hizmetleri de dahil olmak üzere mobilite çözümleri sunmak için özel olarak odaklanmış durumda. VW şemsiyesi altında ayrı bir şirket olarak, hareket kabiliyeti hizmetleri konusunda kayda değer bir girişim yapıyor.

Geçtiğimiz günlerde açıklama yapan VW Grup CEO ‘su ‘’ Moia; Yeni araç otonom sürüş yeteneğine sahip olacak ve sürücüsüz araba teklonojisi daha yaygın hale geldikçe, markanın hizmetlerinin büyük bir parçası olacak.’’ Dedi.

Şimdiye kadar markanın geliştirilmesi amacıyla üç tane finansman sağlandı. Bunun haricinde Moi’nın büyümesine yardımcı olmak için dış finansman aramalarına devam edilecek. Amaç; 10 yıl içinde ilk üç mobilite hizmetleri içinde olabilmek.



Ulaşımda yeni formlar sunmak ve gerçekten trafik durumunu iyileştirmek isteme gibi temalarla yola çıkan Moia; Volkwagen’in yaşanan olaydan sonra elektrikli araçlara , inovatif teklonojiye yönelerek  imaj ve itibar yenileme girişimlerinin en son aşamasıdır.


Esma Çisil KİPRİT


Reklam ve Halkla İlişkiler Uzmanı

Yorumlar